vineri, 3 decembrie 2010

Bicicleta in noiembrie

Palatul Ghica

Sambata 27 noiembrie am dat o tura in nordul Bucurestiului , spre Palatul Ghica din Caciulati si Padurea Moara Vlasiei .Palatul Ghica merita vazut , chiar si pe exterior .Cu siguranta l-ati vazut in multe filme romanesti fara sa stiti ce cladire e .O sa fie retrocedat in curand asa ca nu mai pierdeti timpul .Cat despre padurea Moara Vlasiei ,e  o padure ca oricare alta , dar are farmecul ei .
 Plecarea era stabilita la ora 9.30 din Izvor . Asa ca la 9 am fost acolo .Cam posomorat cerul pentru ziua care urma sa o petrecem pe drumuri .Posomorat am fost si eu caci in Izvor la statui nu era nimeni .Nimeni ma pentru tura ?
Dar am zarit o bicla la gura de metrou si m-am dus sa abordez omul : vine sau nu vine cu mine ? Vine...
Hai spre Lacul Tei unde ne mai asteptau inca trei oameni .
La 10 am plecat pe Petricani , spre Pipera  .Cam frig si cam inorat .Degetele de la picioare erau inghetate din cauza sosetelor subtiri pe care le aveam la mine .Manusile scurte faceau ca si degetele de la maini sa fie asuprite de cele opt grade de afara. Am trecut centura prin Tunari si apoi prin Dimieni am ajuns in Balotesti unde am facut dreapta spre Caciulati .
Se apropia de pranz si temperatura a urcat spre zece unsprezece grade .Soarele a inceput sa zambeasca si a avut voiosie toata ziua , facand plimbarea foarte placuta .
Eroii Neamului - Caciulati
In Caciulati am oprit la monumentul Eroilor Neamului aflat in fata bisericii din sat , strajuit de doua tunuri.Usor   de gasit aflandu-se pe drumul principal.

Giant Gun
Dupa ce treceti de biserica la aproximativ 300 metrii dati de Palatul Ghica in capatul unei alei pietruite ce are copaci de o parte si de alta , ca la orice palat care se respecta .E alb si simplu .Personal tocmai asta mi-a placut la el. Simplist dar frumos , fara artificii arhitecturale .Nu e nici mare nici mic , dar elegant .Merita vazut . Am aflat de la portar ca o sa fie retrocedat in curand urmasilor familiei Ghica asa ca are trei  variante :ori il face cineva muzeu dupa renovare ori o sa fie vandut cuiva cu bani si nu o sa il mai viziteze nimeni niciodata sau mai rau o sa fie un cartier de vile .


Intrare Palatul Ghica - Caciulati
 Nu l-am vazut decat pe afara findca inauntru oricum nu e nimic .Mobila originala a disparut .
In partea din spate se desfasoara o scara cu doua iesiri laterale si o fantanita pe centrul ei .De aici o poteca duce spre lacul din spate .


Scari in spatele castelului Ghica

De aici am mers  spre Moara Vlasiei , un sat curat si dezvoltat asa cum ar trebui sa fie multe sate de la noi .Imediat de la iesirea din sat intrati in Padurea Moara Vlasiei si trebuie sa faceti dreapta pe primul drum forestier pe care il gasiti .Si noi am cautat ceva dupa drumul asta fiindca ne asteptam sa fie unul asfaltat .Mai bine ca nu a fosta asa , ar fi stricat tot farmecul padurii .Ca sa stiti care e drumul o sa explic orientarea :de la iesirea din sat , pe dreapta la vreo 50 metri o sa vedeti un drum ce duce la o cladire , mai mergeti inca vreo 50 metrii si o sa dati de alt drum tot pe dreapta pe care o luati prin padure .Drumul o sa va calauzeasca pana in capatul celalat al padurii .Sunt mai multe intersectii de drumuri , dar tineti-o pe cel mai bun ca si suprafata .
Drumul din Moara Vlasiei








O sa serpuiti putin pe drumul asta .Noi ne-am tot intrebat daca e drumul cel bun ,daca nu cumva am gresit si ne-am ratacit .Nu aveti cum sa va pierdeti de civilizatie , pe toate partile padurii exista un sat si o sosea .Si pana la urma toate dau un farmec aparte traseului prin padure .
Aveti cateva repere pentru drumul asta : dupa ce ati intrat in padure mergeti drept cat se poate si apoi faceti stanga .Tineti pana dati de un drum in dreapta unde se insira o sumedenie de bancute cu un gardulet din nuiele in spate .



Bancute in padure
De aici o tineti drept pana iesiti din padure .Nici stanga nici dreapta .Am trecut calea ferata si apoi am dat de un turnulet de observatie pus la o intersectie in cruce .De aici am tinut-o tot drept asa cum am venit , desi drumul putin mai prost .


Putin mai prost inseamna ca pe drum e ceva iarba , ca in poza de langa , dar a mers si cursiera pe acolo fara probleme .Si nu e lung .
De aici am iesit din padure ,am facut dreapta si apoi stanga pentru a o tine tot inainte spre sosea .La sosea am facut dreapta catre Gagu , Dascalu si Stefanesti . Drumul e drept si duce catre Soseaua Andronache si mai apoi catre Colentina .





Traseul e lejer , nu are urcari sau coborari spectaculoase , e simplu si cu destule puncte de interes .
Lungimea lui , cu tot ce e in oras , are 70 kilometri.  Harta si traseul il gasiti aici .

La iesirea din Padure









2 comentarii:

  1. Mouse, vezi ca linkul nu merge... Verifica tu, te rog! ;)

    Altfel, frumos palatul Ghica, as merge la un photoshooting pe acolo!

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow , Giant Gun , primul lucru c e fac daca cistig aceste pariuri sportive imi cumpar si eu una la fel .

    RăspundețiȘtergere