O tura prin Europa

Ideea unei plimbari prin Europa

Saptamana trecuta , dupa ce am vazut poze facute de cativa biciclisti prin Europa si America de Sud  , m-am gandit ca nu ar strica sa incercam : Turul unei parti din Europa , in 20-30 zile .
Tura este pusa peste 3 ani pentru a avea timp de antrenament si strans bani .
Antrenament pentru ca in ultimul an , din lipsa acuta de timp , turele mele , insumate nu au depasit 2500 km . Bani pentru ca sunt necesari 30-40 euro pe zi , minim 1000 euro toata tura .  Pe langa bani si antrenament , trebuie timp si pentru a ne putea documenta asupra zonelor din Europa si alegerea unui traseu cat mai frumos . Zic "a ne putea documenta" , pentru ca nu vreau sa plec singur . Prieteni , rude , doritori . Si vreau o ducumentare amanuntita , pentru a putea vizita si obiectivele mai "ascunse" .Putem merge direct intr-un oras mare , sa zic Viena sau Budapesta   , putem vizita muzeele faimoase , dar nu asta e ideea . Ideea e sa vedem ce e mai ascuns , sa prindem farmecul locului , dat de locurile mai putin vizitate . Am vazut multe orase din Europa , am vizitat atractiile principale , am venit acasa si apoi am mai aflat de alte atractii , mai putin cunoscute , dar poate mai valoroase decat cele faimoase .
 Din ce am gasit pe net , cei care au mai fost s-au descurcat cu 30 euro pe zi , insa nu prea au vizitat prea multe . Probabil cine vrea sa viziteze , ar trebui sa isi ia in calcul si intrarile .
 Avand in vedere ca sunt 3 ani (1094 zile - 1 mai 2012 - 15 mai 2015 ) , daca se pun la pusculita 5 lei pe zi , la sfarsitul celor 1000 zile se vor strange suficient incat sa ajunga pentru cele 30 zile  .
Ca si kilometri parcursi zilnic , 100-120 km pe zi sunt suficienti (sa ramana timp de vizitat in caz ca e ceva de vizitat ) .Inseamna 2200-2400 km:  6 ore / zi ,aproximativ 20 km / ora .

As vrea sa se parcurga minim 2000 km  in 23-24 zile de pedalat  .Cinci zile vor fi fara pedalat , strict odihna si pedalat . O zi va fi luata in calcul pentru alte posibile evenimente .Sa speram ca nu va fi cazul . Poate la 2-3 zile de pedalat , o zi va fi cu putini kilometri , 50-60 de exemplu , intre orasele  (de preferat intr-un loc cu multe obiective de vizitat si pentru facut igiena) .
Din punct de vedere al timpului , cred ca perioada de sfarsit a lunii mai - inceputul lui iunie este cea mai buna . Nici foarte cald , dar nici foarte frig . Eventual cu cateva zile de ploaie .
 Pentru documentare , pun la dispozitie doritorilor ,  ghiduri  pentru toata Europa .
Desigur , trebuie o biccleta de trekking sau adaptata (cauciucuri de sosea cu balon mic )si echipamentul necesar  .Trebuie sa luam cu noi si cunostinte minime de reparat sau inlocuit piese ale bicicletei si putina germana pe langa engleza cunoscuta .
Astept sugestii si pareri !
Am prezentat firul ideii , o sa completez treptat , pana la momentul excursiei .

Cateva variante de trasee "raw".

Varianta 1 - 2800 km

Varianta 2 - 2550 km

Varianta 3 - 2060 km

Varianta 4 - 3050 km

1. parerea mea este ca financiar planul tau e putin nerealist. eu am facut camino in 9 zile dar am mai avut alte 5 zile in plus pentru vizitat diverse si odihna (9 zile am mers doar pe bicla cu o medie de 80km/zi). nu vreau sa insist pe aspectul fizic al calatoriei mele, ci pe faptul ca am avut un buget de aproximativ 700-800 de euro asta in conditiile in care am avut acces, ca pelerin, in aceste zile (exceptand 3 zile cred, in care m-am cazat la hotel) pentru aprox. 5-10 euro exclusiv in hosteluri, iar mancarea era pe zi in jur de 20-25 de euro. nu stiu unde mai gasesti cazare cu 5-10 euro pe noapte in europa, cu exceptia acestui camino ales partial tot din motive financiare. aventura asta s-a intamplat in 2011 si cred ca au mai sarit preturile. revenind la partea fizica, gasesc iar nerealist sa crezi ca poti merge constant 80-100 de kilometri pe zi cu o medie de 20 km/ora - m-am antrenat si eu pentru plecarea mea, tot pe la o medie de 2000 km, insa acolo am sarit mult peste ce-mi programasem (dau numai un exemplu: cea mai scurta zi programata avand doar 60 de km, pe care o credeam cea mai usoara etc, mi-a dat batai de cap din cauza unui vant care aproape m-a tinut pe loc "doar" 20 km... plecata de dimineata am ajuns la ora 4-5, unde credeam ca ajung fluierand pe la 2 si ca mai am timp si de vizitat orasul...) dar iti urez mult succes, planul e frumos! nu pot sa deschid linkurile dar 2060 de km in 20 de zile mi se pare o tortura, sper sa compenseze peisajul...